Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 29 oktober 2015

Herfst in het bos

Onze jongste twee treffen het maar in hun herfstvakantie! Ten eerste is het heerlijk weer. Lekker buiten spelen geeft nog de nodige energie voor de komende winter. Zelf ga ik ook elke dag even naar buiten. De grond is helaas veel te klef om maar iets te rommelen, maar er zijn ook nog andere dingen te doen. Vooral Jongste zoon gaat graag 's avonds mee melken, en nu kan het, is het niet erg dat hij iets later naar bed gaat!
De jongens treffen het ook, omdat het écht herfst is nu. Wat een prachtige kleuren overal!
Ik heb vaak een fikse daling van mijn energie en voel me dan wat somberder, maar dat komt door dat de dagen korten en het verminderen van zonlicht. Zeker niet door het vallende blad. Deze periode vind ik schitterend, en het duurt maar even.

Daarom zijn we gisteren naar het bos geweest. We hebben er van genoten. Het is wel jammer, dat ik de kleurenpracht niet goed op mijn camera kreeg, altijd fletser dan in het echt. Amateurtje....
Daar staat tegenover dat je nooit en te nimmer in staat bent om de natuur te vangen in foto's. De schoonheid ervan. De geluiden erbij, van fluitende vogels en het ruisen van de wind in de boomtoppen. Het kraken van de eikels en bladeren onder je voeten. De geur van bos en mos en paddenstoelen. Alles spreekt van een machtige Hand, van de Schepper Die dit creëerde.

Maar toch, foto's maken blijft leuk. Voor een indruk van deze middag...

Toegangshek

In het bos voel je je klein

Paddenstoelen intrigeren me

Drie op een rij

Doorkijkje

Knisper, knisper

Zo'n breed pad nodigt uit tot rennen!

Schitterende kleuren

Dahaag!
Deze foto maakte Jongste zoon ;-)



17 opmerkingen:

  1. Mooie foto's, al is de kleuren vangen inderdaad lastig. Jij staat heel leuk op de foto! Heerlijk, die mooie herfstkleuren én geuren, ik geniet er ook van.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, je foto' s geven een mooi beeld van een heerlijke middag!
    Prachtig he, de kleuren in het bos..
    Leuk dat je jezelf even laat zien😃

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke foto's! Klinkt en ziet er uit als een heerlijke middag! Genieten al die kleuren hè...
    Ik merk het idd ook nu de dagen korter worden dat m'n energie minder word én ik somberder ben. Naar is dat....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk! Ik ga de krentenbollen smeren en flesjes water vullen, wij gaan zo het bos in!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt precies mijn favotiete bos. Bij de zwarte kolk. De ijsbaan en de voetbal... Uren heb ik daar gestruind. Wel bij voorkeur in de lente en zomer. Ik wil alvast eind maart.. Ik heb al drie weken grijs, wolken, mist en donker bekeken, ik ben er klaar mee en moe van.
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Neerijnen is mooi he, niet te groot, wij komen er ook geregeld

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig, zit even de reacties te lezen en volgens mij worden dr 2 verschillende plaatsen genoemd, waar je geweest kan zijn. Dacht zelf eerst ook aan Neerijnen, maar volgens mij zitten we dr toch naast..
    Reageer vaak ook op de herfst, maar mn moeheid komt nu niet daarvan. Vind klokverzetten ook altijd zo erg..
    Groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt leuk zo'n boswandeling! Het ruikt ook zo lekker he!
    Mooie foto's hoor, zeker van de paddestoelen.
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He amateurtje, (grapje hoor) de foto van je rennende zoon is prachtig!!!! Groetjes van hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie en leuke fotos wederom en de natuur/schepping is zo mooi. Wij kunnen er ook zo van genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk de herfst met al zijn kleurenpracht. Mooi vind ik je foto's niks mis mee hoor! Ik kan het niet beter. Jou zoon kan er ook wat van. Erg goed geslaagd! Pluimpje aan je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie foto,s,heerlijk he nu in het bos lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, prachtig is het nu he, in het bos. Wij hopen zaterdag te gaan. Hier ook echt gelijk te merken aan de hoeveelheid energie dat de daagjes korter worden. Heb van de week m'n lamp weer voor de dag gehaald. Dat helpt wel. Leuk dat je ook die foto van jezelf post. Je staat er jolig op;-) goed weekend alvast. Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat een mooie plaatjes! Ik geniet ook zo enorm van de herfst. En fijn dat je kinderen zo'n mooi weer hebben inderdaad. Dat is toch mooi meegenomen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...