Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 24 december 2015

Laatste bericht dit jaar

Het is altijd een drukke tijd, zo voor Kerst.
En omdat ik er eerder niet aan toegekomen was, moest ik vanmorgen nog al de boodschappen doen. Dat doe ik anders meestal niet op de laatste dag... Maar het viel mee. Ik was op tijd opgestaan, Jongste dochter ook (voor haar meer een prestatie, in vakantietijd...) en samen gingen we op pad. Ik naar de slager, zij naar de jumbo en later kwam ik bij haar. Ze was toen al bijna klaar, we hadden van tevoren lijstjes gemaakt en er waren slechts enkele dingen die me nog te binnen schoten die ik gauw opzocht (ik vergeet altijd wel iets). Daarna gezamenlijk naar de aldi, de drukte viel ons nog best mee. Naar de auto, een leenauto van de garage waar ik een tijd stond te jotteren aan de kofferbak die niet openging. Toen kreeg ik 'm eindelijk open maar we zetten toch alles maar op de achterbank i.p.v. de kofferbak. Stel dat we 'm niet meer open zouden kunnen krijgen thuis, dan zitten al die spullen daar terwijl we er niet bijkunnen... Binnen anderhalf uur waren we thuis. Boodschappen gelijk opgeruimd en na een bak koffie ben ik toegekomen aan het schoonmaken en opruimen. Vanavond wil ik vast wat voorbereiden voor morgen. Erg luxe doen wij nooit met de kerstdagen, maar wel wat extra, het is per slot van rekening een feest dat we vieren. Morgen halen we mijn moeder op om Eerste Kerstdag bij ons door te brengen.

We hebben in deze vakantie nog een ander klusje. Nu Middelste dochter het huis uit is, gaan we die slaapkamer opknappen voor Jongste dochter.  Zij heeft het op kamers gaan toch maar even voor zich uit geschoven... (zo duur en 't is thuis zo gezellig...) Waarna de oude slaapkamer van haar weer veranderd moet worden voor Middelste zoon... Die is helemaal blij dat hij nu ook een eigen kamer krijgt - voor 't eerst in z'n leven. Zo blijft de nu nog gezamenlijke slaapkamer van Middelste en Jongste zoon het domein van Jongste zoon. (Alwaar de muren ook dringend een sausbeurt nodig hebben... als we dan toch bezig zijn.) Jongste dochter neemt zelf het leeuwendeel van het verfwerk voor haar rekening. Toen ze vrijdag uit school kwam, was ze het volgende uur al met schuurpapier aan de gang. Ze vindt het ook best leuk werk. De afgelopen dagen heb ik wel geholpen met het sauzen van de muren.
Er wachten ook nog rekeningen om te worden gedaan -voor het einde van het jaar liefst. Ook nog een bijdrage voor de tuinrubriek van Terdege en een familiebezoek volgende week... Oudste zoon moet nog nieuwe schoenen en ikzelf een nieuw paar laarzen, Zo zit de hele vakantie al weer aardig vol.

Iets lekkers bakken voor bij de koffie schiet er dit jaar denkelijk bij in, ik heb een krans gekocht en nog enkele andere lekkernijen. Ik bak graag, maar het moet niet ten koste gaan van al mijn energie. Het is niet de bedoeling dat ik voorbij draaf aan de Kerstboodschap, waar het echt om gaat. Jezus Die Zijn rijkdom verliet om zondaren te verlossen. Achter de kribbe staat namelijk het kruis.


Gisteren nadat de muur gesausd was heb ik nog gauw een paar stukjes gemaakt..
Groen uit de tuin en rommeltjes uit de oude doos.

We hebben een in meerdere opzichten veelbewogen jaar achter de rug en staan aan de vooravond van een nieuw jaar waarvan niemand weet wat het ons brengen zal. Laten we onze hoofden omhoog heffen en in vertrouwen onze weg gaan.
"Die in de schuilplaats van de Allerhoogste is gezeten, die zal vernachten in de schaduw van de Almachtige." (Psalm 91.)

Ik wens tenslotte iedereen goede Kerstdagen en een gelukkig 2016 toe!








10 opmerkingen:

  1. Jullie ook fijne, gezegende dagen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kerststukjes, dit jaar heb ik voor de verandering een krans gemaakt van de gesnoeide wilgentakken met groen uit de kerstboom. Ruikt altijd zo lekker. Fijne kerstdagen samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier moet ook nog het een en ander gedaan worden,maar of het gaat lukken weet ik niet.
    Ben niet in stemming voor kerst. Net in Holland geweest voor begrafenis van mijn vader.
    Groet, en fijne dagen en een voorspoedig 2016.
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik me heel goed voorstellen, Wilma! Sterkte met alles.

      Verwijderen
  4. Sterkte Wilma, een vader te missen is erg, vooral als je een goede band met hem hebt gehad. Dan mis je hem dubbel. De Heere zij je nabij. Een hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jolanda, ook gezegende kerstdagen toegewenst en een voorspoedig 2016. God zij alle eer dat Hij Zijn Zoon naar deze aarde zond. Om ons te bevrijden van zonde en schuld. Niet te bevatten. Dan mag je inderdaad je hoofd omhoog heffen. Een hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele fijne dagen ...liefs Ria x ❤️❤️❤️

    Merry Merry Christmas love Ria x ❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi...herkenbaar. Weet je gezegend met je gezin onder de vleugels van je Verlosser. Goed 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook voor jullie nog een fijne jaarwisseling en Gods Zegen voor 2016 .Ook wij hebben het simpel gehouden met de kerst , het is geen feest voor de winkeliers maar een feest van de geboorte van Jezus met voor ons kerkgang op kerstavond en verder een gezellig samen zijn als gezin.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...