Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 2 december 2015

Vogeltaart en meer

Vorige week was er een workshop vogeltaarten maken van onze kerkelijke gemeente. Ik was dat zelf ook ooit eens van plan - had zelfs al van dat harde vet ervoor gekocht- maar er kwam natuurlijk weer eens niets van. Ik besloot dus mee te doen. Het werd gehouden bij iemand in een soort van aangebouwde serre, het was net een kippenhok, zo vol en een hoop gekakel ;-) Dus heel gezellig. Ik stond eerst zo'n beetje met twee linkerhanden te denken hoe ik het aan zou pakken maar uiteindelijk ging ik toch wat doen en dit was wat eruit kwam...



Die appeltjes maakten echt de "finishing touch",
Ieder maakte een taart om mee naar huis te nemen en nog één voor de verkoping van afgelopen vrijdag. Twee vliegen in één klap dus.

Nu moet mijn Farmer nog eventjes het vogelvoederhuis neerzetten. Hopelijk blijven de katten er een  beetje vanaf... die moeten het maar bij muizen vangen houden. Sinds mijn Farmer in de gaten kreeg dat de katjes muizen zijn gaan vangen mogen ze wel blijven ;-)
De veldmuisjes lagen bij de buitendeur, zodoende kwamen we erachter. De andere muisjes zullen ze wel verorberen - zo te zien aan de volle buik...



Ik kreeg een overvolle pan met geschilde stoofperen van mijn schoonouders. Ze hadden een kist met peren gekregen en omdat we zelf dit jaar geen stoofperen hadden, waren die heel welkom. Ik heb ze wel zelf opgezet om ze naar mijn eigen smaak te koken, en daarna in glazen potten te doen.

Toen het een tijdje opstond kon het deksel wel weer dicht!

Ik heb voor mijn schoonouders een grote glazen pot gevuld met appeltjes die ik gedroogd had. Een leuke ruil!

En dan -voor wie het weten wil- het nieuws dat het gordijn aan de achterkant van de koeienstal ophangt....


Weer een klus klaar, het was net op tijd, voor de dieren allemaal naar binnen gingen. 
Nu is mijn Farmer nog bezig met de nieuwe kalverhokjes, die hij zelf in elkaar knutselt van goed, bruikbaar hout wat we hebben liggen.

Het eerste hokje, er volgen er nog meer.

Verder ga ik momenteel elke week een dagje naar mijn moeder om haar te helpen. Het gaat nog niet zo super. De breuk is goed hersteld maar ze heeft nog veel last van haar rug, wat uitstraalt naar haar been.
Gelukkig heb ik er nu de tijd voor en kan ik dit voor haar doen. Samen is het ook gezellig en ik neem als extraatje steeds een keukenkastje onder handen. Dat was ook nodig en alleen kan ze dit nu niet goed. Zij zit aan de tafel en zoekt mee uit wat weg kan, we doen gelijk aan minimaliseren, dat geeft ook veel ruimte meer en het wordt er heerlijk overzichtelijk van.
Keukenkastjes uitmesten  is leuk ;-)


8 opmerkingen:

  1. Druk genoeg, zou ik zo zeggen. Maar wel allemaal positief wat je verteld. Wat een prachtige schotel voor de vogels.
    en fijn dat het werk op de boerderij zo goed af komt.. Er is altijd wel weer iets te vervangen/verbeteren he? En wat fijn dat je in de gelegenheid bent om voor je moeder te zorgen.
    Kostbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden de vogeltaart. Staat goed zo'n gordijn en het hokje is ook mooi geworden, altijd handig dat je man het zelf kan doen.
    Fijn zo'n hulp voor je moeder, lekker eigen. Heerlijk stoofpeertjes. Dit jaar hadden we ook niks. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat je een prachtige vogeltaart hebt gemaakt. Ik kreeg er een van een lieve kennis. Die vogels vinden hem ook heerlijk! Hij was zo op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuk die vogeltaart,lijkt mij ook erg leuk om te maken

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie taarten! Ik heb er eens één gekocht, zo leuk om naar al die vogeltjes te kijken.
    Wat een mooie stal, zo'n nieuwe met open zijkanten? We zien ze hier in de omgeving ook steeds meer. We vroegen ons al af of het niet prettiger is voor de omgeving als je ze ook dicht kunt maken 's nachts en hoe dat dan zou moeten. :-)
    Fijn dat je je moeder zo kunt helpen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke vogeltaart! En lekker voor de vogels natuurlijk. Wat fijn dat je tijd hebt (gemaskt) om je moeder te helpen. Zo samen bezig zijn, zijn de mooiste momenten!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...