Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 18 januari 2016

Planning voor de week en afgehaakte werkstukken

En zo ging de verjaardag van Jongste voorbij... een mooie dag om op terug te zien.
Mooie cadeautjes, familiebezoek...
Voordat hij naar bed ging praatten we er nog even over dat zoveel kinderen het moeilijk hebben en zo weinig hebben... en hij kreeg zoveel om dankbaar voor te zijn.
Het is goed om daar iets van te beseffen...

Zaterdag voelde ik me niet zo super, dat heb ik vaak na een drukke dag. Rustig aan gedaan, de was en wat administratie... een eenvoudig maaltje koken (met snijbonen uit de vriezer), zo kon die wel weer.

Deze week is behoorlijk vol gepland, voor mijn doen.
Maandag: kamer en keuken doen. En ik wil de papierbakken uitzoeken.
Dinsdag: 's ochtends naar de markt en 's middags schoolbieb, 's avonds bijbelkring. Vol!
Woensdag staat het kinderfeestje voor Jongste gepland, in de ochtend bak ik vast de pannenkoekjes.
Donderdag hoop ik weer naar mijn moeder te gaan, dan ben ik meestal rond twee uur weer thuis en doe ik thuis weer het nodige.
Vrijdag móet de administratie weg zijn (misschien is 't al eerder weggebracht, hoop ik).
De boodschappen zullen ook gedaan moeten worden.
Dan is het alweer zaterdag...



Kijk je nog even mee naar mijn afgehaakte dingetjes:

Dit is de omslagdoek waar ik een poosje geleden iets van liet zien. 
Het is een baktussjaal, het patroon had ik van youtube. 
Ik had deze wol van de zeeman nog liggen en wilde 'm opmaken.
Dat lukte... een klein draadje is nog over.
Maar ik vind het zelf niet zo'n mooie doek geworden. Ik gebruik hem wel, als ik het koud heb. Vooral 's avonds heb ik het gauw koud :(
En de doek is erg warm, dat wel. De jongens slaan hem ook weleens om, als ze in hun pyamaatjes op het bed zitten om hun dagboekje te lezen... Boven is het zó koud! 
Zo wordt hij tenminste gebruikt ;-)

Ik  maakte ook deze baret, à la Française.
Patroon van een tijdschrift, Simply haken, nr. 2 (2015).
Ik gebruikte 1 bol katoen van Zeeman voor anderhalve euro.

En nu ben ik dus weer aan een volgend werkstuk begonnen...
Heerlijk.... haken!









7 opmerkingen:

  1. Nog van harte gefeliciteerd met je Jongste!
    Ik vind de omslagdoek mooi! En fijn zeg, dat 'ie zo lekker warm is.. dat is toch wel een erg fijne bijkomstigheid.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alsnog gefeliciteerd met jongste.
    Ik vind de doek wel mooi!
    Als jij en je kinderen de doek met plezier gebruiken is dat ook fijn.
    Dank voor je lieve reactie op mijn blogje!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms heb je van die drukke weken, ik kan daar ook niet zo best tegen. Wat dat aan gaat zijn we gelijk. Inderdaad de volgende dag maar weer wat bijtanken. Mooi kleurtje die omslag doek. Waarom vindt je hem niet mooi? Ik vindt hem super! Ach als hij maar lekker warm is daar gaat het om. En hij wordt goed gebruikt. Ik draag eigenlijk nooit wat op mijn hoofd dan moet het wel héél koud worden. De baret staat je goed. Veel plezier met de jarige woensdag. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleur vind ik wel mooi, maar het model wat minder.
      Ik ben lang en het is eigenlijk een model voor wat kortere mensen. Maar het was een makkelijk patroon... Nu ben ik, mede door deze ervaring, zo ver dat ik een echt nette, mooie omslagdoek ga durven maken! Maar eerst nog die andere dingen ;-)

      Verwijderen
  4. gefeliciteerd met je zoon,en succes morgen met het kinderfeestje,mijn dochter houd morgen ook haar kinderfeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een drukke week inderdaad, hopelijk heb je volgende week dan weer wat meer 'gewone' dagen?!
    Je omslagdoek vind ik er mooi uitzien, en gelukkig komt tie toch nog goed van pas. Ik vind dat zó knap dat haken, dat krijg ik gewoon maar niet in de vingers...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...