Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 15 februari 2016

Typen in vakantietijd en kantoorkast schoon

Middelste en jongste zoon hadden verleden week vakantie.
Niet zo leuk dat de vakantie voor oudste zoon twee weken later is... Gelukkig had hij vrijdag wel vrij ('k weet niet eens waarom eigenlijk), dus hadden ze een lang weekend met elkaar. Maar gisteren waren ze ronduit vervelend met elkaar en ik had een behoorlijke hoofdpijn. Op tijd naar bed gegaan en nu gaat het wel weer.
Het was helaas voor de jongens helemaal niet zulk fijn vakantieweer. Buiten spelen hebben ze dan ook niet zo vaak gedaan. Gelukkig kunnen ze in de schuur nog wel een beetje rauzen.
Wat middelste zoon ook nog gedaan heeft, was aan zijn typediploma werken. De typecursus is aangeboden via school en ze werken er ook aan in de klas. Maar week 8 zou de laatste week zijn, daarna zou er op school niets meer aan gedaan worden. Omdat hij een kleine achterstand had, besloten we om het in de vakantie lekker in te halen. Dat ging zo goed, dat hij elke dag getypt heeft (als beloning kreeg hij wat extra vrije computertijd, dat deed wonderen!) en de hele cursus afgerond heeft! Hij klaagde wel over jeuk en kriebel toen het tekstje over spinnen en torren ging, hij kon natuurlijk niet krabben want dan zou hij snelheid verliezen. En hij had het warm toen het over brand ging en koud toen het over ijs ging ;-) Maar hij mag nu trots zijn op zichzelf!

Ondertussen ben ik begonnen in het kantoor. Er staat daar een grote kast:


Die is nu he-le-maal schoon en opgeruimd. Alle papieren zijn door m'n handen gegaan. Sinds deze keer heb ik niet meer zo grondig opgeruimd daar. Nog meer papieren vernietigd, nog meer andere papieren een deur verder gezet... en veel ruimte gecreëerd. Over de Jaarmap ben ik tevreden, ik heb hem klaargemaakt voor het komende jaar met wat gewijzigde indeling, vanwege alweer de nodige veranderingen. Er is wel een map bijgekomen, maar deze mappen die ik wekelijks gebruik, staan  nu in de secretaire, die ik afgelopen zomer in de kringloop kocht.


Daar ben ik heel erg blij mee, want nu heb ik het in de keuken, waar ik alles gelijk in wegstop. EN dus gelijk opgeruimd is. Telebankieren doe ik ook in de keuken. Dat klinkt gek als je een kantoor hebt.. Maar op de pc daar zit het voerprogramma e.d. voor het bedrijf. Dat is de afdeling van mijn Farmer. En ik vind het prettiger om te werken in de keuken, zeker als ik iets op het vuur heb staan ofzo.

Overigens ben ik nog niet klaar in dat kantoor: De ladekast van het bureau moet nog en ik wil ook alles nog grondig schoonmaken daar. "t Is tenslotte bijna voorjaar ;-)




9 opmerkingen:

  1. Goed bezig! Lekker zeg, de papieren weer op orde, ik moet nog moed gaan verzamelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal jij je voldaan voelen! Wij zijn pas ook bezig geweest, kan je weer een nieuwe start maken hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker opgeruimd! Handig kastje. Mijn man en kind zaten vroeger altijd boven achter de computer, dat vond ik altijd erg ongezellig, daarom hebben we de computer nu in de kamer. Kunnen we nog eens wat tegen elkaar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij heeft mijn middelste zoon pas volgende week vrij. Best raar als het niet allemaal tegelijk is vind ik.

    goede opruimactie heb je gedaan!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik ben ook lekker bezig als voorwerk voor de grote schoonmaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer dat de jongens niet tegelijk vakantie hadden! Hier hebben we komende week vakantie. Wat goed dat hij nu z'n type diploma heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zag u blog via andere blogster, ik volg meestal blogjes die te maken hebben met haken, koken, fotografie, familie, en leuke momenten, ik kijk naar om meer te lezen en te bezoeken, harstikke leuk, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...