Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 24 maart 2016

Eerste tuinwerk

Oh ja, we hadden nog een tuin...:-)
Het kasje hebben we klaargemaakt.

Ik heb een ouwe tuintafel erin gezet voor het zaaien in bakjes e.d., eindelijk een prettige werkhoogte.
Ik heb prei gezaaid en tomaten en verder nog niets, dat komt de komende tijd.

Wat gaan die tomatenplantjes hard!

 De moestuin is in elk geval gespit!
Middelste zoon probeert het ook eventjes mee. 

Ook in de voortuin een stukje schoongemaakt. Ziet er gelijk beter uit. Ik denk erover na wat in die rand moet.

Zo blij dat ik het paadje naar de voordeur afgelopen herfst nog een goede beurt had gegeven. Nu heb ik alleen even met de bezem erlangs gezwiept.

Het weiland ziet bruin. Dat komt door de vorst van een paar weken terug. 
Komt wel weer goed, duurt even.
Ze zeiden dat de natuur wel tot 6 weken vooruit liep. Maar dat is nu weer een stuk teruggezet.
Je ziet maar; je kunt er niks van zeggen.







6 opmerkingen:

  1. Oh, wat veel tomatenplantjes! Met ons piepkleine achtertuintje zal het nog even puzzelen worden. We hebben moestuintjes van AH, en er komen er aardig wat op. Ik denk dat ik maar e.e.a. weggeef, we moeten tenslotte ook nog kunnen zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het tuinseizoen is weer geopend ;-) Wat een werk altijd hé, dat spitten! MAar ach, het is in de gezonde buitenlucht zullen we maar denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn man en ik hadden het er ook al over, dat er van het voorlopen van de natuur weinig over is. Maar ook dat komt wel weer. Mooi dat je al weer zo veel nieuwe groene sprietjes ziet, toch?
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker he het voorjaar. Is de tuintafel niet te laag? anders er een paar planken onder,scheelt voor de rug.
    ziet er leuk uit de narcissen hier boven aan je page!!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig zo'n oude tafel als werkplek. Altijd jaloers op een kas met of voor tomatenplanten. Hier wordt het zelden wat. Of het waait stuk of het staat niet op de juiste plek. Ik ben ook niet zo'n echte tuinvrouw. Ja wat was het gras opeens snel bruin terwijl het de hele winter groen was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n oude tafel komt van pas. Ik denk bij ons ooks teeds, 'ik gooi 'm weg', maar dan sta ik weer plantjes te potten en dan...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...