Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 21 maart 2016

Gymtas en speelbroeken

Ja hoor, oudste zoon vond de gymtas best. Eerst was hij niet zo erg enthousiast, maar dat kwam omdat hij de tas toch wel erg groot vond. Ik eigenlijk ook wel, dus heb ik 'm wat ingekort. Nu is het beter en alles past er goed in, door de ruime bodem. En inderdaad wilde middelste zoon ook wel zo'n mooie gymtas.
Maar... hij wilde toch ook wel erg graag een speelbroek van die stof! Gelukkig vond ik toch nog een goede gymtas voor hem, ineens kreeg ik een ingeving waar ik dat soort tassen misschien ook nog gelaten had... en ja hoor, een mooie blauwe. Best.



Dus maakte ik een broek voor hem. Nu of nooit, en nu heeft hij er nog plezier van. Ik heb een joggingbroek op een stuk papier gelegd, er ruim omheen geknipt.


Ik weet nog wel een beetje hoe zo'n broekpatroon eruit ziet, met zo'n punt voor het kruis. De naden in de goede volgorde gestikt, elastiek in de taille en voilà.


Nu wilde jongste zoon ook nog wel zo'n mooie broek dus de laatste lap ging daaraan op.
Nu zijn er nog restjes over, die ik dan maar weer bewaar want wie weet waar je het nog voor gebruiken kunt...


6 opmerkingen:

  1. De restjes kun je gebruiken voor knikkerzakken. Ook leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hebt er aardig de gang in zeg! Leuk die broeken zo. Heb nog zo'n lap en dochter wil er een rok van. Omdat een van de zonen beroeps is. Leuk toch!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie broeken, lekker stoer, erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk toch, als je zo de restjes nuttig kan gebruiken?! Ze zullen de broeken vast graag dragen! En wat een gezellige foto bovenaan met al die narcissen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn ook hele fijne broeken voor buitenspelen. Die ervaring heb ik althans toen onze jongens nog buiten speelden. Je ziet de gras- en moddervlekker lekker niet, haha.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hé als je handig bent met de naaimachine en leuke foto's trouwens

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...