Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 4 mei 2016

Karretje en netje, alles voor de boodschappen

Fijn dat het deze week lekker weer is, de jongens kunnen zich lekker uitleven buiten.
Mijn Farmer maakt de machines klaar voor het maaien en kuilen.
Zelf heb ik wat gezaaid (bladgroenten en kroten), maar een gedeelte van de moestuin moet nog gefreesd worden, dat kan wellicht ook deze week nog gebeuren. Verder maak ik het straatwerk schoon, elke keer een stuk... want het is een heel werk en ik doe dat alles met de hand. Maar het knapt er zienderogen van op. Ook heb ik nog wat snoeiwerk op het programma, dat had al eerder moeten gebeuren maar ja... Ik ben dus prettig druk deze week.

Iets heel anders...
Ik was al een tijdje op zoek naar een handig boodschappenkarretje. Als ik naar de markt ga, sjouw ik wat af met het fruit, brood, kaas e.d. Ik vond telkens niets maar op een dag, tijdens wat dromerig rondsnuffelen, zag ik een stevig karretje in de kringloopwinkel. Met sterke rubberen wieltjes, anders vind ik het nog niet prettig om mee te lopen. Het is misschien qua kleuren niet een grote schoonheid, maar wát handig!

Ik heb er veel plezier van!

Dan nog mijn laatste haakwerk.
Dat is een boodschappennetje. Heel handig om in je tas te hebben want als 't nodig is tover je er een grote tas van. Hij is namelijk opvouwbaar (lees: opfrommelbaar :-)). Het leuke is dat ook het katoen dat ik ervoor gebruikte, uit een kringloopwinkel kwam... een euro per bol van 100 gram. Zo kost het tasje me welgeteld een euro. De uren die erin zitten tel ik  niet mee, dat zijn gewoon prettige haakuurtjes.




Het patroon heb ik van de weblog Lossen en Vasten.
Heel makkelijk te volgen, tot in detail uitgeschreven.



6 opmerkingen:

  1. Het is dat ik (nog) geen ontspanning uit haken haal, maar anders zou dit boodschappennet boven aan mijn lijst van projecten staan. Zó handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n tas op wielen is super! Ik voel me wel oud worden als ik hem gebruik. En dat netje heb ik even opgeslagen, bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt handig zo'n karretje toch? het is ellendig om alles mee te sjouwen. ach en de kleur is niet zo erg toch? beter als paars vind ik.
    mijn moeder had ook zo'n netje.handig!
    groer,wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had het patroontje van het boodschappennetje wel gevonden.
    Maar jij het het gemaakt!
    Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je gehaakte netje ziet er goed uit. Misschien handige tip voor de niet-hakenden onder ons: een t-shirt (liefst elastisch), mouwen eruit halen, onderkant dichtnaaien of desnoods, zoals Annemiek van Deursen doet: inknippen (franje) en knopen. En dan steeds inknipjes maken in het shirt. Dan krijg je ook zo'n leuk effect als bij het haken, het rekt mooi mee. Dit idee komt van het weblog van MMe Zsazsa.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'k Blijf het knap vinden dat haken! Het ziet er zó leuk en handig uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...