Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 7 juni 2016

Afscheid en welkom

Onze rottweiler is dood. Ze had heupdysplasie en ging in zeer korte tijd enorm achteruit. Kon bijna niet meer lopen. Waarschijnlijk heeft ze al langere tijd veel pijn gehad omdat ze steeds likte op haar achterrug. Wij wisten niet waarom ze dat deed, maar volgens de veearts kwam dat waarschijnlijk daardoor. We hebben haar in laten slapen. Wel heel erg jammer, ze was nog maar 4 jaar oud. Daar koop je toch geen hond voor, om zo kort maar plezier ervan te hebben. Ze was lief voor ons gezin en goed waaks. Ze was wel wat wantrouwig t.o.v. vreemden, die moesten altijd voorzichtig zijn. En 't was ook wel een enorme wildebras.

Omdat we het zonder hond helemaal niets vinden, hebben we gelijk een nieuwe pup gekocht. Dit keer geen rottweiler meer, ik vind de kans op zo snel heupproblemen te groot.
Het werd een kruising tussen een Mechelse en Hollandse herder.



En oef, dat vind ik wel even omschakelen! Het constante alert zijn op zindelijkheid en opvoeden...  Voor je het weet draaft ze langs met een sjaaltje in haar bek, dat achter haar aan danst... tot een Foei! duidelijk maakt dat dat niet mag... zó jammer...! Kluiven op een tak mag gelukkig wel, maar van de stoelen dan weer niet. Je begrijpt zeker wel waar ik druk mee ben. Ik heb er gewoon een dagtaak bij ;-)


Maar natuurlijk heel leuk ook en we hopen dat we van deze hond langer plezier mogen hebben. En de moestuin, dat doen we gewoon rustig aan, ik probeer te doen wat ik kan. Het hondje heeft nu prioriteit. Het is een lief dier, vrij rustig van karakter en een slimmerd, die snel iets doorheeft, maar we moeten wel heel consequent zijn.


En kijk toch eens hoe hard dat gaat.... het ene oortje staat al vaak overeind...!


15 opmerkingen:

  1. Jammer van jullie vorige hond. Maar ook leuk om weer een nieuwe viervoeter rond hebben lopen. Leuke foto's zeg. Je ziet al dat daar straks een stevig beest uit groeit. Succes met opvoeden.
    Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke foto met je puppy. succes met de opvoeding en zindelijkheidstraining, is altijd een hele kluif!
    vr gr Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. onze vorige hond was een hollandse herder. die was ook superslim. hoort wel bij herders denk ik. prachtig beest! geniet ervan, ondanks de drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat jammer van jullie lieve viervoeter, je hecht er toch zo aan. Deze ziet er ook heel schattig uit. Consequent is zeker waar, je moet ze eerst wel goed de regels leren maar dan heb je er ook het meeste plezier van. Herders zijn meestal wel erg gehoorzaam aan de baas.succes met het opvoeden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer van jullie vorige hond, maar ohhh wat is dit een lieverd! Als ik die foto's aan mijn dochter laat zien weet ik nu al wat ze zegt: Ahhh, mam zullen wij ook?! Ze weet ook het antwoord al: Helaas, dat kan niet voor mama. Allergie voor honden staat bij mij met stip op nummer 1, echt zo jammer!
    Geniet ervan, al heb je 't er voorlopig dan nog even druk mee!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat triest van de vorige hond. Wat een schatje deze , en herdershonden zijn heel leuk en inderdaad leergierig.Wij hebben een jonge duitse herder die nu 1 jaar is een schat van een dier en zo lief.Veel geluk en plezier met deze nieuwe huisgenoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer van de vorige hond!
    Maar, wat een schatje is deze zeg! Kijkt ook lekker pienter uit de oogjes. Hopelijk gaat deze heel wat jaartjes deel uit maken van jullie gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat triest van de andere hond. Veel sterkte. Dit is ook een prachtige pup zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat naar van de vorige hond, maar wat een leuk koppie heeft deze pup!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ach wat sneu van jullie lieve hond en wat een super leuk hondje hebben jullie nu weer,geniet ervan en sterkte en succes met de zinderlijkheidstraining.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat potsierlijk zo met dat ene oor omhoog! Ik kan me best voorstellen dat je graag een nieuwe hond wilde. Ik zou onze Trixie ook enorm missen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat jammer van jullie rottweiler.
    Jullie hadden m gelijk met onze Boris weet ik nog.
    Wat een leuke nieuwe hond hebben jullie nu.
    Succes met de opvoeding!!!
    Groetjes Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wil niet flauw doen maar herdershonden staan bekend om hun heup en knie problemen.Het beste koop je zo'n hond dan ook pas als je zeker weet dat deze problemen er niet zijn.
    Bij de aankoop van onze herder kregen we er ook de gepersonaliseerde heup en knie foto's bij.Het voorkomt een hoop verdriet en dure dierenartsrekeningen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...