Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 15 juli 2016

Bijna vakantie en kattenhoopjes gevangen

5 minuten nadat ik een zoon geroepen heb om zijn bed uit te komen, hoor ik nog niets... "Ben je al in beweging gekomen?", roep ik naar boven. Even later is hij beneden en zegt hij: "ik was wel weer even ingedompeld..." Ik heb toch maar even uitgelegd dat het ingedommeld is...;-)

Tja, na deze week nóg een week te gaan voor onze jongste twee. We hebben hier laat vakantie. Wat me weleens kan ergeren is dat nogal wat mensen er altijd maar van uit gaan dat ieders vakantietijd dezelfde is als hún vakantietijd. Dit zijn nogal eens mensen uit het midden des lands. Terwijl ieder mens toch weet dat er 3 vakantieperioden zijn in ons land! En voor ons is het ook wel lastig, want oudste zoon is al wel een paar weken vrij. In het begin van een vakantie is het altijd weer even in een ander ritme komen. Want van een ritme houd ik erg... Hij verveelt zich niet, hij loopt zo'n beetje de hele dag mee (na lekker beetje uitslapen) met zijn vader. En als de andere jongens thuis zijn, kan hij met hen weer iets doen.

De katjes, oh ja. Nou, het zindelijk worden was nog een dingetje... ik had op 'n gegeven moment het gevoel dat ik, terwijl ik bezig was het ene hoopje op te ruimen, het andere hoopje ergens anders al geproduceerd werd...! Natuurlijk werd ik dat gauw zat, om zo achter die katten(hoopjes) aan te draven, waarbij ik wel steeds de katjes op de kattebak wierp. Quarantaine! dacht ik en ik bracht ze in het tussenportaaltje van de wc, dat grenst aan het voorportaal. (Ik gebruik de termen maar zoals wij ze kennen, insiders weten wat ik bedoel en voor de anderen: het is lastig uit te leggen hoe het hier in elkaar steekt.) Dat is veel kleiner en veel minder plekjes om weg te kruipen en om hoopjes te doen... Aan de ene kant zette ik de slaapdoos en het voer en water, aan de ander kant een geïmproviseerde kattebak: een doos met grit.
En het werkte! Het ging meteen goed en na een paar dagen mochten ze overdag weer in de grotere ruimte van het voorportaal (soort bijkeuken) komen.



Eén katje houden we zelf, volgende week komt er iemand kijken voor een ander katje en de derde, dat zien we dan nog wel. Misschien meldt zich nog iemand en anders houden we die ook zelf, muizen genoeg hier. Het zijn echt lieve beestjes, heel tam geworden en lekker speels.
Het meest linkse poesje houden we zelf.



Eindelijk kon er ook weer gemaaid worden, we hadden vorige week een echte grasweek, en ook gisteren is er weer gemaaid. In de tuin gaat het door de afgelopen nattigheid niet alles zoals gewenst, maar gisteren heb ik de eerste aardappels gerooid en op zich viel het nog niet helemaal tegen.






5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je het zo hebt opgelost. Mooie beestjes.
    Hier lijkt het maisveld wel koolzaad zo geel is het door de nattigheid. In de tuin gaat het wel goed, veel slakken dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat ze zindelijk zijn! En wat een schattige koppies! :-)
    't Is hier al vakantie, maar het gevoel moet nog komen. Ik heb nog veel te veel te doen volgende week. Wel lastig, als in je eigen gezin de vakanties ongelijk lopen.
    Fijn dat jullie hebben kunnen maaien!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige katjes . Inderdaad zijn er altijd mensen die er nog steeds niet bij stil staan dat de schoolvakantie's in Nl gespreid zijn. Hier is ook volop het gras gemaaid op sommige percelen met de machine en ook machinaal opgeruimd en andere percelen zoals bv in de boomgaarden met de zeis en dan met de hand opgestoken op hooischoven met een stuk plastic erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach wat een schatjes zeg,nou succes met de laatste week school,wij hebben nu vakantie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...