Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 9 september 2016

Tomaten!

Tenminste iets wat het goed doet dit jaar! 

De tomaten hebben het nog niet eerder zo goed gedaan. Zelf gezaaide dan. 

Zoals ik ook in Terdege schreef, haal ik de koppen uit de plant als ze 3 of 4 trosjes hebben. En inderdaad blijkt nu dat ze goed rijpen. Ze hebben ook een mooie maat, al zitten er ook wat kleintjes tussen. 

Eventjes laten koken

Door de roerzeef.. pure tomatensap!

Heerlijke zelfgemaakte tomatensoep.

Op naar de volgende ronde...

Fijn weekend!

10 opmerkingen:

  1. Lekker hoor. Zo mooi rond en rood. We hebben de Terdege niet dus had ik je daar niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n tomatenoogst! Hier wordt ook graag tomatensoep van eigen tomaten gegeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook lekker om zelf pasta saus te maken. En niet moeilijk hoor!!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heb ik vorig jaar ook gedaan. Ik wilde nu eerst voor de soep aan de gang, maar er komen nog meer tomaten...

      Verwijderen
  4. Mmmm. Tomaten zijn mijn lievelingsgroenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben ook een massale opbrengst van onze tomatenplanten. Ik heb al heel veel tomaten met de passevite tot tomatenpuree gemaakt en daarna in de diepvriezer gestoken voor 'later' gebruik in tomatensoep, tomatensaus,.... Momenteel zit er ongeveer 40 kg tomaten in de diepvriezer ingevroren in doosjes van een halve kilo.
    We hebben al heel veel tomaten gegeten deze zomer en ik heb er ook al heel veel uitgedeeld aan buren, familie en collega's.
    Ik heb nu wel al een aantal tomatenplanten moeten wegdoen omdat die echt 'op' waren maar er staan minstens nog 30 planten waaraan nog tomaten hangen in verschillende fases van rijpworden. Wellicht goed voor nog een heleboel extra kilootjes tomaten. Wat er nu nog van de tomatenplanten af komt, is voor rechtstreeks gebruik en om uit te delen want ik heb meer dan genoeg in de diepvriezer en ik moet ook nog andere groenten kunnen invriezen. De courgettes zijn hier, net als vorige jaren, ook weer supergoed gelukt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hé verse tomaten zo uit de tuin. Hier beginnen ze af te sterven dus binnenkort ze er uit halen .

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...