Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 28 september 2016

Vorderend verfwerk, druiven en kastanjes

Inmiddels ben ik ook toegetreden tot de verfploeg... zij het met kleine poosjes, telkens maar een uur ofzo, maar alle beetjes helpen bij deze enorme klus. Zo draag ik toch een klein steentje bij aan de grote muur ;-)

Een paar tubes plamuur heeft mijn Farmer al leeggemaakt in vele kozijnen. Verrotte glaslatjes vernieuwd, en schoonmaken, schuren, schoonmaken en verven - en dat soms nog in herhaling..
Hoeveel zou het wel kosten als we het zouden laten doen? (M.a.w. wat sparen we niet uit?)

Verven is het makkelijkst als de ramen er gewoon even uit worden genomen. Jongste dochter is toch op kamers... Ohw... eeehm tja.... vanavond komt ze alweer terug? Dan is de verf nog nat...


Maar Farmer zou Farmer niet zijn als hij niet een creatieve oplossing had - en een stuk board in de schuur.
Inmiddels hangen de ramen er weer keurig in.


Ondertussen heb ik ook nog wat appels en peren geplukt, tomaten weggewerkt en eindelijk eens druiven geoogst. De druif hadden we al een paar jaar staan maar de oogst viel nog steeds erg tegen. Hij staat op de veranda, dus overdekt maar wel in vaste grond. Dit jaar zijn ze dan toch goed geworden.


En hoe: lekker zoet!


Als ik Hond uitlaat krijg ik kastanjes op m'n dak... Vooral jongste zoon kan ze goed gebruiken.

 Kuilen vol.

Maar op een dag zijn ze ineens weer weg... Jongste zoon spaart ineens driftig weer lege boodschappen voor zijn winkeltje. Een geliefd spel onder de Farmertjes altijd geweest en al wordt het naderhand altijd een zooi, voor zolang als 't duurt is het leuk.


 De kastanjes doen nu dienst als aardappels!

En zo zijn we met zomers weer de herfst ingegleden. De zwaluwen die nu nog bovenaan mijn blog pronken, zijn ook verdwenen. Mooi weer of niet, de dagen worden korter en zwaluwen vertrekken graag bijtijds.
Het is nog prachtig weer voor het verfwerk maar we zien de droogte om ons heen...

Scheuren in de grond.

En dit kattebeestje heeft niets met dit blogje te maken maar 'k vind het zo'n mooi plaatje.
Twee kleine katertjes hebben we nu nog, ééntje is toch nog weggegaan naar een nieuw adres.



12 opmerkingen:

  1. Knap hoor, dat je dat schilderen er ook nog bij doet! Je druiven zien er heerlijk uit zeg! We hadden bij het vorige huis ook een druivenstruik, er kwamen net voor het eerst druiven aan toen we weggingen, dus nooit geproefd helaas..
    Jouw jongens zijn heerlijk creatief. Het beste speelgoed is geen speelgoed, toch? Leuk hoor zo'n winkeltje. Doen ze hier ook wel, maar dan met de mini's van AH.
    De grond is vreselijk droog. Nu hebben wij maar een mini-tuintje en dat is nog wel bij te houden, maar voor jullie zou het fijn zijn als het gaat regenen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mini's nemen iets minder plek in beslag hè? Maar het winkeltje is in de schuur, dus vooruit maar... En het verzamelen van de verpakkingen is part of the fun!

      Verwijderen
  2. De druiven zien er heerlijk uit. Ik geniet vooral van je jongens die zo echt spelen. Complimenten.
    Complimenten trouwens ook voor het meehelpen met het verfwerk, ik kan me zo voorstellen dat er altijd meer dan genoeg te doen is op de boerderij.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De druiven zien er heerlijk uit! Fijn als kinderen zo lekker kunnen spelen, is altijd genieten om ze bezig te zien (en horen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige druiven en wat een gezellige foto's. Hele fijne dag! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk stukje meid! Het is veel en veel te droog hé? Het regent hier vandaag ook nog niet ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo een winkeltje met echte verpakkingen! Moet ik eens onthouden voor een vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi toch dat jou kinderen nog echt spelen met niks en niet d3 hele dag computeren of t.v kijken. En die deoge rommel is ook zo weer weggewerkt.
    Heerlijk zien die druiven er uit. Schilderen is altijd een hele klus. Mijn man deed het altijd, de laatste keer heb ik geholpen met schuren. Verven is absoluut niet mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja kastanjes zijn altijd in trek he,ik heb nu ze nu zelf op tafel staan in een doorzichtig bakje,ook leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmmm... de druiven zien er heerlijk uit! En kastanjes: die zijn altijd leuk om mee te spelen toch?! Is het niet in de kuil dan wel als aardappels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...