Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 24 oktober 2016

Beginnetjes

De  laatste paar weken heb ik het gevoel dat ik in een treintje zit dat maar weinig stationnetjes aandoet of juist teveel. In ieder geval voel ik me wat meegesleurd worden en heb ik nog niet gedaan wat ik allemaal wilde. Omdat ik ook last heb van een behoorlijke verkoudheid, moest ik ook af en toe wel op de rem trappen. Het is altijd een zoektocht om mezelf overeind te houden, ik heb gauw het gevoel overspoeld te raken.
Toch iets, een beginnetje van diversiteiten, dat werkt zelfs nog wel 't beste voor deze hak-op-de-takker...

Ik heb een paar keer appel-perenjam gemaakt, een absolute topper in ons gezin, die gretig aftrek vindt. Ook maken? hier is het recept. En het is heus wel langer dan een halfjaar houdbaar hoor.

En vanzelf ook stoofperen, die hebben we immers zoveel. We hebben er ook al van weggegeven aan deze en gene, want ik heb zelfs nog enkele potten staan van vorig jaar...

Ik kwam in de vriezer nog kippenbouten tegen, die heb ik gebruikt om een lekker soepje te brouwen. Ik wil de vriezer een beetje leger maken en pak ook telkens een bak met aardbeien van 2015 zelfs nog wel, door smoothies of pap gaat dat nog best. Helaas heeft de deur van mijn ene vriezer een keer te lang opengestaan en nu zit die vol met rijp. Ik wil 'm dus schoonmaken, maar ik kan de spullen nog niet kwijt in de andere vriezer, dus we moeten 'm een beetje leger eten...

Ik heb een deel (het deel met legplanken) van mijn kledingkast uitgezocht en opgeruimd. Er moet nog meer gedaan, maar het is weer een beginnetje van alles wat ik nog opruimen wil.
Jongste dochter had vorige week vakantie en die heeft de schilderspullen opgeruimd. Het is klaar, we zijn het zat en 't kan wat het weer betreft ook niet meer. Volgend jaar zien we wel weer of er nog wat gebeuren kan. Zal wel niet, waarschijnlijk hebben we nu zoveel gedaan dat we er voor jaren genoeg van hebben ;-)
En in de tijd dat ik andere klusjes deed, heeft zij de weekboodschappen gedaan... zo handig, dochter met rijbewijs.

Oudste zoon had ook vakantie en deze week de twee jongste jongens. Weer verspreid dus, maar dat kwam nu goed uit. Oudste zoon heeft namelijk een deel van zijn MaS (maatschappelijke stage) gedaan op de basischool. In groep 1 en die kindertjes maakten ruzie wie er naast hem mocht zitten :-)




5 opmerkingen:

  1. leuk zeg zo'n stage. Van welke school gaat dat uit?
    Soepje ziet er lekker uit.
    ga eeens kijen voor die jam.
    groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oudste zoon zit in de tweede van de mavo. Niet op elke school doen ze eraan mee.

      Verwijderen
  2. Wat heb je weer lekkere dingen gemaakt, die jam lijkt me ook lekker, helaas staat mijn kast vol met jam ook nog van vorig jaar. Leuk zo'n stage en leerzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die jam lijkt me heerlijk. Gebruik je handperen of stoofperen en doe je er ook nog kaneel oid bij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de jam genruik je handperen. Geen kaneel. Je kunt op de link klikken voor het recept.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...