Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 25 oktober 2016

Gehaakte polswarmers en verjaardag

Een aantal weken geleden herinnerde Jongste dochter mij fijntjes aan polswarmers... Ja hoor, daat weet ik nog! zei ik, maar ik dacht: maar goed dat je me herinnert...! Ik had nl. beloofd om een paar polswarmer voor haar te maken. Voor in de zomer al... Belofte maakt schuld, zoals je weet en ik ging haastig op zoek naar een geschikt patroon. Dat vond ik in een dik haken & breien blad over mutsen, sjaals en accessoires (Simply Creatief). Nu nog garen. Ik ploos m'n voorraadje na, maar vond niets geschikts. Ik was op zoek naar een verloop-garen, maar uiteindelijk vond ik dat niet in geschikte dikte. Dan maar gewone, maar die ik mooi vond was ook te dun. Zo stond ik bij de action te dubben en uiteindelijk besloot ik met dubbele draad te gaan haken. Dat is even wennen in het begin, opletten dat je beide draden steeds meeneemt.

Maar omdat het twee verschillende kleuren zijn geeft het een leuk gemêleerd effect. 

Ik had onlangs stekenmarkeerders gekocht. Ik deed dat altijd met losse gekleurde draadjes maar die gaan er snel uit. Dit werkt heel handig!

Ik dacht: Fijn, dat jongste dochter op kamers zit, zo kan ik rustig haken en de warmers goed af krijgen in een week tijd. Ze zou nl. maandag jarig zijn en het leek me erg leuk om ze dan als cadeautje te doen. Maar ze had natuurlijk herfstvakantie, hèhè. Dus iedere keer heel stiekem haakte ik weer wat toertjes. Het ging best goed, tot zaterdag ze zomaar ineens onverwachts naast me stond! Ik slaakte enkele verschrikte onduidelijke kreten en frommelde de boel haastig weg. Zij schrok weer van mij en liep haastig terug, al wel vermoedend wat ik aan het doen was ;-)

Omdat Jongste dochter op maandag ook weer naar school moest zou ze haar verjaardag voor vriendinnen op maandagavond in Ede houden. Wij vonden het wel leuk om dan ook daar te komen, zodat de verjaardag in één keer afgehandeld zou zijn. Zo verliep die maandag (gisteren dus) heel anders dan normaal. In plaats van de kamer en keuken doen, ging ik nu appeltaart bakken. Want als dochter alle taart en drinken enz op haar fietsje zou moeten halen.... beetje lastig.  

En ik moest de laatste hand nog leggen aan de polswarmers, dit keer in alle rust. 

Ik twijfelde of ik de strikjes er wel op zou doen, maar het leek me toch wel leuk, het breekt een beetje. 

's Avonds gingen we vroeg weg. Ik nam de appeltaart mee, met een volle tas met winterkleren, zodat dochter daarginds alvast wat voorraad zou hebben. Ik haalde mijn moeder op en was met de jongens ruim op tijd. Mijn Farmer kwam met oudste dochter en mijn schoonouders na het melken ook.


De poslwarmers vielen goed in de smaak. Bij dochter en vriendinnen, juist ook de strikjes :-) Natuurlijk hadden we ook nog andere cadeaus maar die waren 's morgens thuis al gegeven. Toen we naar huis gingen nam ik haar andere cadeaus ook mee, want het waren vooral dingen voor haar uitzet en die kan ze gewoon thuis bewaren.
Dus voor vandaag staat de kamer/keukenboel alsnog op mijn programma, dat zal wel op de Franse toer gedaan gaan worden ;-)

9 opmerkingen:

  1. Ik vind ze geweldig! Helemaal met dat strikje er op! Je zou ze zo kunnen aanbieden in een webshop voor Sinterklaas als je zou willen vind ik.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het is echt heel mooi geworden! ik doe deze week ook wat dingen op de Franse toer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk zeg!! Lijkt me handig die warmers. Nog gefeliciteerd!
    En met de franse slag, ach wie doet dat nou nooit?
    groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsnog gefeliciteerd met je dochter.
    Wat een ontzettend leuke polswarmers! Ik krijg gewoon zin om te geaan haken als ik dat zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geworden.
    Ik gebruik altijd gewone geplastificeerde paperclips als markers.

    Afke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een gezellige blogpost en was schrijf je dat ook herkenbaar. Gefeliciteerd met je dochter... Het lijkt me een fijne meid.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...