Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 10 oktober 2016

Verlangen naar herfstrust

Vorige week zat het werkelijk heel vol. Zeker voor mijn doen. Het begon al op zaterdag een week geleden. Ik had, verfwerk of niet, toch maar eens de kleren laten passen door oudste zoon. En hij had nog één vest wat hij aankon... en dan nog eentje die een beetje aan de krappe kant is. Dat is wel erg weinig! We moesten dus wel op pad die zaterdag. Oudste dochter ging ook mee want die had ook het een en ander nodig. Jongste dochter ging mee, voor haar kritische blik ;-) We gingen 's ochtends, want op de zaterdagmiddagen is het vaak vreselijk irritant druk.
We gingen naar Waalwijk, ik vind dat wel een leuk winkelcentrum. Wel iets verder rijden maar dan wel een redelijk prijsje voor parkeren, en alle winkels dicht bij elkaar. We waren dan ook vrij snel klaar. Zelfs nog korting in diverse winkels op (kinder)kleding, wat ik van tevoren ook niet wist. Diezelfde middag heb ik ook de andere jongens hun kleren laten passen, met doorschuiven e.d. heb ik voor hen bijna niets nodig. Alles nog goed en netjes genoeg. Ik was er gaar van toen het klaar was, maar heerlijk ook weer, die opgeruimde kasten. En een stapel goed dat weg moet.

Vorige week moest ik drie avonden weg, dat is veel voor één week... plus nog een hele dag weg, maar alles heel zinvol, gezellig en leerzaam. Een paar middagen heb ik nog de kwast gehanteerd. Nu moet onze balkondeur nog geverfd, dat is het laatste. Ons huis is dan bijna helemaal gedaan. Aan de buitenkant dan. Enkele dingen hadden we nog gewild, maar ik zie het nu niet meer gebeuren, volgend jaar weer kijken. Het achterhuis en de schuur is gedaan, van de melkstal heeft Farmer de daklijst nog gedaan.... Héél veel werk is er verzet.
Dan is er nog een laatste keer gras gekuild, de eigen mäis is geoogst.

En dan heb ik nu veel zin om binnen maar eens aan de gang te gaan... Ik verlang ernaar om rustig de stoofpeertjes te schillen en in potten op te slaan. Om de laatste appeltjes nog te plukken en te verwerken.
Om mijn eigen kledingkast en die van mijn Farmer eens goed uit te mesten. En de hele slaapkamer erbij, want bij al die zomerdrukte schiet fatsoenlijk opruimen daarboven er weleens bij in. Vaak is het gauw-gauw en raf-raf.
De boekenkast in de woonkamer moet heel erg nodig opgeruimd worden, want daar heerst wanorde en onlogica, hoewel ik nog steeds wel alles kan vinden. Een heerlijk klusje voor een regenachtige dag. (We weten haast niet meer wat dat is; regen ;-)) Daar trek ik altijd de tijd voor uit, want regelmatig vind ik mezelf dan terug, al bladerend in een boek of denkend aan dat ene verhaal of dat zinvolle stuk...
Ik wil m'n nieuwe haakwerk op gaan zetten, van het wolletje dan ik vorige week bij Wolplein kocht... hier in de winkel in Zaltbommel.
Ik wil boeken lezen, puzzelen.. Ik wil ook nog een keer naar het bos, doe ik meestal in de herfst... zo mooi... enne...
Kortom; het wordt tijd voor herfst. Want dat is het al nietwaar? Nu wil het graag ook beleven.

En oh ja, die boerenzwaluwtjes die nu nog bovenaan mijn blog pronken, zijn alláng weg hoor, mooi weer of niet, de dagen korten en dan gaan ze ervandoor!




10 opmerkingen:

  1. Goed bezig! En na gedane arbeid volgt rust. Dus ik wens je een fijne herfst toe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad enorm veel werk wat jullie verzet hebben! Hopelijk komt de herfstrust snel. Ik verlang ook erg naar de herfst, en ja, zelfs naar de regen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De zon blijf schijnen hè? Maar er komen echt wel herfstdagen waarop je tot jezelf in kan keren ;-) Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar je nieuwe haakwerk. heb je daar al over geschreven? Zal straks even terugkijken op je blog. Kom een keer hier heen, dan neem ik je mee naar het bos! (is serieus).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vind ik leuk.
      Moet wel agenda nakijken en is hier weer verspreide vakantie :-(

      Verwijderen
  4. Ja ik ben ook toe aan herfstrust ;-0 Maar je hebt heel veel gedaan joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben hier dankdag vandaag en moet wel even de winterjas voor zoonlief opzoeken(pas verhuisd). Het is koud hier en hij klaagde al dat ie bevroor.. En nu sneeuwde het vannacht dus moet het even gauw gebeuren voor dat ie naar school gaat woensdag of morgen naar buiten.
    Maar het is wel weer heerlijk die lange avonden. I love it!!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel werk hebben jullie verzet! Maar wat zullen jullie een voldaan gevoel hebben, dat jullie het maar mooi zelf hebben kunnen doen. Dat scheelt immers veel centen! En fijn dat jullie zo geslaagd zijn met winkelen. Een fijne herfst toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik herken je verlangen helemaal! Soms is het gewoon heerlijk om pas op de plaats te maken en te rommelen in huis!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het verfwerk weer achter de rug is! En dan die kledingwissel... Dat vind ik toch elke keer weer een hele klus. Vooral omdat oudste steeds veel nieuws nodig heb en ik dat dan toch grotendeels zelf wil maken (waar ik eigenlijk niet genoeg tijd voor heb) en de 2e die zo'n andere bouw heeft dat de dingen bij haar vaak helemaal niet zo leuk staan als bij haar zus en dus ook weer een eigen 'nieuwe' collectie moet...
    Maar wat een mooie, rake typering: herfst-rust.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...