Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 29 november 2016

Fotoblogje: vrieskou in beeld

Vanmorgen vroeg ging ik al op pad om brood te halen. Sinds mijn broodbakmachine het begeven heeft bak ik niet meer zelf. Voorlopig bevalt me het zo wel, ik haal het brood nu op de markt. Iedereen hier vindt het erg lekker.
Ik haalde gelijk wat andere boodschappen en toen ik thuis kwam, heb ik m'n camera gepakt om wat plaatjes te schieten. Als je goed kijkt kom je onder de indruk van de schepping. Ik heb een paar foto's uitgezocht om hier te plaatsen, kijk maar mee:

De weg voor het huis met rijen bomen. Donker afstekende stammen.

Alles bedekt met een laagje rijp.

Door de vorst lijkt de weidsheid nog groter.

Het rustieke landhek.
Handmade by my Farmer :-)

De zon weerkaatst in de sloot.

Bollen van de uitgebloeide hortensia. 
Gelukkig dat ik ze nog niet afgeknipt had. 

Zelfs een onbeduidend takje is prachtig!

Echt weer vandaag om mijn nieuwe col en muts te dragen.
Die heb ik vorige winter gehaakt... 't was al bijna voorjaar voor het klaar was. Maar er volgen nog meer winters... zie maar, nu komt het goed van pas.

En nu vindt Hond het wel genoeg geweest met al die foto's, zij wil spelen!.




14 opmerkingen:

  1. Wat een mooi fotoblogje! En je staat er zelf ook leuk op. Heerlijk wintersetje, dat komt nu goed van pas. Wat een mooie hond!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie natuurfoto's! Dank je wel! En wat een leuke foto van jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toevallig heeft mijn broodbakmachine het na 5 jaar ook begeven, kostte maar 3 euro. Vandaag komt mijn nieuwe.
    Ja mooi de natuur, geweldig, kan je toch echt van genieten.
    Prachtige die muts met sjaal, staat heel goed en lekker warm. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto van jezelf. Nu heb ik er een beeld bij. Andere foto's zijn ook mooi hoor 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo'n fotoblog! Mag je vaker doen. Is gezellig. Die kleur staat jou heel goed! Prachtig! En dank je wel voor het delen van je foto's. Ik vind het te koud om op pad te gaan vanmorgen. Nu kan ik lekker naar die van jou kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi he. Leuke set je muts en sjaal. Sjaal is lekker maar ik hou niet van mutsen. Dan moet het eerst wel hard vriezen.
    Wow, De hond is al groot zeg! Mooi is ie wel. Zit er Mechels bloed in?
    groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja wat was het mooi vandaag he? Ik heb er ook zo van genoten.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt...
    En wat een gezellige foto van jezelf.. Mooie muts en sjaal. Echt een leuke ontdekking na de herfst als je dit dan weer tevoorschijn haalt.. kun je het eindelijk weer dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn prachtige foto's! Vanmorgen zag ik ze al in de gauwigheid op fb, maar dit is wat rustiger lezen/ kijken. Wat voel je je dan klein in zo'n weidse schepping, he?! En je muts en sjaal staan je heel leuk, de kleur staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's zeg, echt oer Hollands landschap, ze ademen stilte uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's! Wat heerlijk om dat 'voor je deur' te hebben. Leuke set heb je gehaakt zeg! Staat je erg leuk.
    Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig!
    En wat staat dat blauw je mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een prachtige foto's, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke foto's en wat een heerlijke muts en sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi fotoblog, en mooie breisels.
    Staan je goed!
    Ik denk de laatste dagen heel veel aan je.
    Dat komt omdat ik een boek over het boerenleven aan het lezen ben.Mijn aardse leven van Kristin Kimball.
    Het lag bij die bekende winkel met een A waar meestal vooral veel en goedkoop spul verkocht word.
    Dit boek is niet zo. Het is echt en puur.
    Het doet me nadenken, en met enorme bewondering naar boeren kijken.
    Al is de manier van boeren waarschijnlijk veel meer te vergelijken met het boeren van mijn ouders als met het boeren van nu.
    Toch lijkt het me ook voor jou een leuk boek. Wie weet ligt er nog een of heeft de bieb het.
    Fijn weekend!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...