Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 11 januari 2017

Vakantie, valpartij en vorderende bouw

De jongens hebben genoten van een fijne vakantie. Ze hadden dan ook twee volle weken vrij. 's Ochtends meestal om de beurt achter de computer, 's middags hebben ze regelmatig hun vader geholpen met allerlei klusjes. En 's avonds deden we vaak een spelletje.
Zaterdag lag er tot hun grote verrassing sneeuw! Ik hoorde bommerdebom, voetjes op de vloer en roffelderof de trap af, glunderende gezichten! Al was het maar een dag, ze hebben lekker buiten gespeeld, eerst met de sneeuw an sich, 's middags waren ze eskimo's op overlevingstocht...


De jongste twee hadden afgelopen maandag ook nog vrij omdat de leerkrachten een studiedag hadden. Dat leek leuk, maar ze verveelden zich ontzettend. Uiteindelijk ging middelste zoon maar weer lezen... hij heeft in de vakantie wel zeker 14 boeken gelezen waaronder enkele stevige dikke. Hij is een echte snellezer. En jongste zoon zette met Farmer het vogelhuisje neer en hij heeft met mijn hulp een eenvoudige doch voedzame maaltijd bereid voor de gevleugelde vrienden.


Helaas komen ze nog niet erg. Zouden die beestjes ook gesneuveld zijn door vogelgriep? Er zijn er beslist minder dan vorig jaar. Ik heb begrepen dat het volgende week weer koud gaat worden, dan komen ze misschien wel.

Zelf had ik pech in de vakantie, daags na kerst ben ik gevallen, waarbij ik mij met mijn hand opving. Daar dacht ik uiteraard niet over na, zoiets gebeurt in een reflex. Gevolg was een flink gekneusde arm. Vooral de eerste week heb ik daar behoorlijk last van gehad, ik voelde me echt ont-hand. Ik was erg blij dat ik niet steeds naar school hoefde te rijden en dat jongste dochter ook vrij was, zij heeft die week flink geholpen. Oudste en jongste dochter hebben allebei een paar keer boodschappen gedaan en gekookt. Inmiddels lukt alles wel weer, alleen bepaalde draaiingen zijn nog erg pijnlijk. Ik heb de paracetamolletjes inmiddels bijna afgebouwd. Je beseft weer eens te meer hoe dankbaar je mag zijn als alles van je lijf goed functioneert.
En ik heb nieuwe pantoffeltjes gekocht, met zooltje. Ik wil geen gladde slofjes meer...

Haken kon ik ook niet (dat heb ik nog steeds niet gedaan), daarom heb ik een puzzel tevoorschijn gehaald. Van 1200 stukjes want ik had toch de tijd...


Het was een puzzel van de kringloop dus altijd spannend of die -ie wel heel is. Gelukkig deze wel.
Ik heb zelf ook veel gelezen en mijn Farmer ook, na een drukke periode vanwege de aanbouw van de nieuwe jongveestal.

De put (mestkelder) is inmiddels gestort en nu de vloer nog...

Een héle hoge kraan.

Uitgezette werkvloer.

Bekisting voor de wanden.

Hier zie je de roosters, daarvóór moet nog de vloer gestort worden.
En je ziet de schaduwen van me & my Farmer :-)

Lijkt wel een bunker!

Dus nu hebben we het gewone ritme weer en hoe fijn is dat! Gisteren heb ik de koelkast uitgesopt wat schrikbarend hard nodig was, vandaag wacht de kamer en keuken nog. Het was een paar weken maar zo-zo gedaan en nu ga ik de tijd nemen om het eens grondiger aan te pakken. Rustig aan- dat wel.


9 opmerkingen:

  1. Oei! gelukkig gaat het alweer wat beter na jouw val! raar toch dat wij ons altijd pijn doen bij een val en jonge kinderen die heel dikwijls vallen meestal niks hebben....wat een grote werken zijn er bij jullie aan de gang!Fijne dag nog! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, vervelend van die val, je bent dan inderdaad zo ont-hand! Fijn dat het weer de goede kant op gaat - voorzichtig aan nog maar even! En 14 boeken: dan is het wel echt een snellezer ja! Maar wel heerlijk als ze van lezen houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zo'n puzzel van 1200 stukjes, knap hoor. Hopelijk is je hand weer snel hersteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap met ja hand. Ik ben laatst ook gevallen of nou ja een tijdje geleden in de keuken en toen had ik een gat in mijn hoofd...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,

    Leuk om je blogje weer te lezen. Vervelend dat je bent gevallen zeg. Desondanks klinkt je blog als een verslag van een fijne kerstvakantie.

    Fijn zeg dat jullie de financiële mogelijkheden hebben (gekregen) voor de bouw van een nieuwe jongveestal! Grappig op de foto's jullie schaduw.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Balen van de val! Maar zo te lezen was jullie kerstvakantie goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het weer wat beter gaat.
    Super om grotere kinderen te hebben die kunnen ( en willen) helpen.
    En gek genoeg: Ook weer fijn om te poetsen na kerstmis.
    Boom eruit en alles eens goed doen.
    Ook daar kan ik weer enorm van genieten ( zat vandaag nog even te genieten voor er visite kwam, van een heerlijk schone en gezellige huiskamer).
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk dat je zoon zo van lezen houdt! Bij mij lezen mijn dochters wel, maar ik kan mijn zoons niet overtuigen hoe leuk en fijn het is...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe is het nu met je arm? Gezellig om te lezen, ik had hem gemist. Die schaduw foto is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...