Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 3 februari 2017

Stola en vogellatijn

Om toch maar eens wat van me te laten horen...
Gelukkig kan ik alles wel weer doen met mijn arm, maar ik voel 'm nog wel de hele dag door.
Schrijven lukt weer helemaal. Daar ben ik erg blij om, want ik schrijf tegenwoordig altijd mee tijdens de kerkdienst. Zo kan ik veel beter mijn aandacht erbij houden. Niet dat ik alles letterlijk opschrijf, maar ik vat samen onder het luisteren en kernachtige uitspraken onthou ik zo beter.

Na een paar weken waarin het haakwerk noodgedwongen stil lag, heb ik nu mijn stola afgehaakt.

Hij is niet zo erg groot, maar ik vind zelf het motiefje erg leuk, die blaadjes.

Gelukkig is het ook nog goed gekomen met de vogeltjes in de tuin. Het heeft wel een paar weken geduurd, maar ze kwamen. Eerst de koolmezen, een paar dagen later de pimpelmezen en tussendoor steeds een dikke vrouwtjesmerel. Natuurlijk ook de roodborst en de altijd rumoerige mussen. En op een dag riep jongste zoon ingehouden-verrukt dat er staartmeesjes waren! Hij had nog gelijk ook. Een week lang zijn ze bijna dagelijks geweest, zo rond de middag en zoals altijd in een groepje.

Je ziet hier de mooie bruine rug, verder zijn deze meesjes zwart-wit. 
En heel kwiek en beweeglijk.


Verder zijn de dagen gevuld met van alles. Ik had elke week een bezoek gepland, er was een open avond van school, nog andere zaken meer en ook nog zoiets als het huishouden ;-)

12 opmerkingen:

  1. Wat leuk, die staartmezen. En zo'n mooie foto ervan. Sterkte met je arm! Beetje fysio misschien? Dat haken doe ik je niet na, wat een leuk motiefje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een gedoe gehad met je arm. Ik heb gelijk je vorige blogje gelezen. Fijn dat je weer kunt haken, de omslagdoek is prachtig geworden!
    Zo leuk, de foto van de staartmeesjes! Gelukkig dat de vogeltjes nog gekomen zijn. Leuk voor je zoon om toe te kijken hoe de taart opgesmuld wordt!
    Fijn weekend!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig geworden zus! Neem je 'm woensdag mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, 'k had hem voor mezelf gemaakt...
      Maar wil 'm wel showen hoor ;-)

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige doek heb je gehaakt! Beterschap met je arm. En de vogeltjes zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie stola, inderdaad een mooi motiefje en een vrolijk kleurtje.
    Staartmezen heb ik hier nog nooit gezien, mooi zijn ze, gezellig. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige stola! Ik zou willen dat ik dat kon.
    Staartmeesjes zijn zo schattig en inderdaad wat je beschrijft: vaak een periode lang op dezelfde tijd aanwezig. Je hoort ze vaak in groepjes aankomen van boom tot boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een gezellige stola. Ga je vast van genieten. Ik heb nog een vraag. Het viel ons op dat we een paar weken geen vogels in de tuin hebben gehad. Ze waren gewoon nergens te bekennen.... nu maakte jij ook een opmerking over vogels die er weer waren. Heeft dat ook te maken met de afwezigheid zoals hier? Enig idee hoe zo iets komt? Ik hoor het wel als je het weet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier zijn ze dus inmiddels wel gekomen, maar er schijnen echt minder mezen te zijn dit jaar. We zullen ze daarom maar goed verwennen, die er wel zijn :-)

      Verwijderen
  8. Prachtige foto van die staartmees.
    Het zijn van die schattige pluizenbollen, net of ze net uitgevlogen zijn.
    Bij ons huisje in Laag Soeren zien we ze vaak in groepjes rondvliegen.
    Beterschap verdermet je arm.
    Die stola is nu wel een extra grote prestatie.
    Ik vind 'm heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is je stola mooi geworden zeg!

    En ik herken wat je zegt over dingen opschrijven: ik onthoud het dan ook beter. Doordat je het opschrijft word je gedwongen goed tot je door te laten dringen wat er wordt gezegd.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...